جملاتی که نباید در مصاحبه‌ی شغلی بگویید
نوشته شده توسط : مژده

مصاحبه‌های شغلی برای افرادی که به دنبال شغل هستند و هم‌چنین برای سازمان‌ها بسیار مهم است. در یک آزمون استخدامی شما فرصت کافی برای فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات را دارید، اما در مصاحبه استخدامی گفتگوها دو جانبه است و هیچ زمانی برای فکر کردن وجود ندارد.

بنابراین باید به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید بهترین پاسخ به سوالات را در کمترین زمان ممکن ارائه کنید. هر چه تعداد متقاضیان یک شغل بیشتر باشد، کار شما هم سخت‌تر خواهد بود.

 

در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟

بنابراین بهترین کار اینست که لیستی از سوالات معمول مصاحبه‌های استخدامی را همراه با پاسخ‌های خود تهیه کنید. اما ممکن است، سوالاتی از شما پرسیده شود که قبلا به ذهن شما نرسیده باشد و در آن‌ لحظه مرتکب اشتباهاتی شوید که باعث شود نتوانید شغل مورد علاقه خود را به دست آورید. ب

نابراین ما به جمع‌آوری برخی اشتباهات رایج در مصاحبه‌های حضوری پرداخته‌ایم. اگر قبولی در یک مصاحبه شغلی برای‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است، از مرتکب شدن اشتباهات زیر اجتناب کنید:

 

۱) راستش را بخواهید من دقیقا نمی‌دانم اینجا چه کاری انجام می‌دهید!

قانون مهمی که همیشه باید در ذهن داشته باشید، اینست که شما هرگز نباید بدون اطلاعات کافی از یک شرکت و موقعیت شغلی برای استخدام اقدام کنید. این موضوع به طرف مقابل شما این مفهوم را القا می‌کند که برای شما فرقی نمی‌کند در کجا و به چه شغلی مشغول باشید.

شما باید نشان دهید که این فرصت را به صورت کامل می‌شناسید و برای جذب آن هیجان‌زده هستید. بنابراین از هر کجا که می‌توانید راجع به شرکت، موقعیت شغلی، بنیان‌گذاران، چشم‌انداز و … تحقیق کنید.

 

۲) شرکت قبلی من افتضاح بود

در جواب سوال چرا از شرکت قبلی‌تان استعفا دادید، در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ این سوالی است که بسیاری ما با آن درگیر هستیم.

حتی اگر در شغل قبلی‌تان بسیار اذیت شده‌اید و موقعیت مناسبی نداشتید، به هیچ وجه نباید به بدگویی از آن بپردازید یا بخواهید از رفتارهای غیر حرفه‌ای رئیس قبلی‌تان سخن بگویید. لحن گفتار خود را مثبت نگه دارید، روی تجاربی تمرکز کنید که در شرکت قبلی آموخته‌اید.

 

۳) استرس دارم

حتی اگر استرس بسیار شدیدی دارید، به آن اقرار نکنید. سعی کنید اهمیت این جلسه را در ذهن خود کم کنید تا بتوانید استرس خود را کنترل کنید. هیچ شرکتی نمی‌خواهد کارکنانی استخدام کند که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند.

مصاحبه استخدامی

۴) من هر کاری انجام می‌دهم

این جمله نشان می‌دهد که شما در کارتان حرفه‌ای نیستید. مثل اینست که شما می‌گویید برای من مهم نیست که در چه کاری مشغول به فعالیت باشم، من فقط می‌خواهم شاغل باشم.

بدانید که دقیقا چه کارهایی را می‌توانید به بهترین شکل ممکن انجام دهید. موقعیت شغلی مورد نظر را به خوبی بشناسید و توضیح دهید که چرا شما یک گزینه‌ی مناسب برای انجام آن شغل هستید.

 

۵) من تجربه زیادی ندارم، اما…

اغلب افرادی که تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی شغلی که برای آن اقدام کرده‌اند، ندارند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند. زمانی که اقرار می‌کنید که تجربه‌ی چندانی در این شغل ندارید، در واقع، می‌گویید که گزینه‌ی مناسبی برای این شغل نیستید.

به جای این‌که راجع به تجربه‌ی کم‌تان از این شغل صحبت کنید، روی نقاط مثبت خود تمرکز کنید. مهارت‌ها و اشتیاق خود برای استخدام در این شغل و پیشرفت در آن را بیان کنید.

 

۶) داخل رزومه نوشته‌ام

کسی که با شما مصاحبه می‌کند، احتمالا رزومه‌ کاری شما را به دقت خوانده است. بنابراین، اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن به طور کامل در رزومه‌تان آورده شده است، سعی کنید به صورت مفصل این موضوع را توضیح دهید.

به احتمال زیاد، مصاحبه‌کننده می‌خواهند مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی شما را بسنجد.

یک رزومه بی‌نظیر بسازید که جای هیچ سوالی باقی نماند

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ac%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%a8%da%af%d9%88%db%8c/





:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: